• Heading
  • Home
  • Groep 8
  • Dalton
  • Ons onderwijs
    • Missie & visie
    • 20first skills
  • f.a.q.
  • Nieuws
    • Laatste nieuws
    • Alle berichten
  • Vacatures
    • Onderwijzend
    • Ondersteunend
  • Contact

Alle berichten

De dijken en duinen rondom Amsterdam staan op doorbreken, wat nu?

Dit schooljaar zijn we gestart met het narratief om het leren meer ervaringsgericht en contextrijk te maken. De leerlingen krijgen te maken met een rampscenario; de dijken en duinen rondom Amsterdam staan op doorbreken, wat nu? De stamgroepen zijn ingedeeld op verschillende stadsdelen met ieder hun eigen problematiek. Hoe evacueren we alle toeristen die geen Nederlands spreken? Hoe redden we de kunstschatten uit het Rijksmuseum? Onder hoeveel m3 water komt ons stadsdeel te staan en hoe krijgen we het weer weg? Kortom, heel veel interessante en domein- en vakoverstijgende vragen die door leerlingen zelf bedacht en onderzocht worden. In het kader van 'gamification' kunnen de stamgroepen virtuele euro's verdienen en is de stand life in de school te volgen. De winnende stamgroep krijgt een door school betaald uitje. 

We hebben al heel veel mooie dingen langs zien komen: eigen gemaakte websites die keurig bijgehouden worden, explore uren door Rijkswaterstaat, de reddingsbrigade en het Rode Kruis en als klap op de vuurpijl een artikel in het Parool!